Właściciel delikatesów Paprika Gourmet wierzy, że węgierskie specjały przypadną Polakom do gustu. Docelowo powstanie w naszym kraju 15 sklepów.

Paprika Gourmet to węgierski koncept delikatesów, którego asortyment stanowią tradycyjne produkty pochodzące znad Balatonu. W sprzedaży znajdują się m.in.: słodycze, dżemy, warzywa, przyprawy, kiełbasy, salami oraz węgierskie alkohole: tokaj i palinka. Właściciel firmy rozpoczął działalność od otwarcia pierwszego sklepu w Barcelonie, liczy, że w Polsce uda mu się zbudować sieć.

– Nie wykluczam nawiązania współpracy z masterfranczyzobiorcą, który zdecyduje się rozwijać sieć w Polsce. Docelowo poszukujemy jednak partnerów w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Potencjał polskiego rynku pozwala uruchomić 10-15 delikatesów Paprika Gourmet, zarówno w galeriach handlowych, jak i przy ulicach o wysokim natężeniu ruchu pieszych -mówi Endre Fazekas, właściciel Paprika Gourmet Zrt.

Biznes można prowadzić w jednym z dwóch formatów: jako delikatesy lub w wersji poszerzonej o bar z przekąskami. Druga możliwość wiąże się z koniecznością znalezienia większego lokalu, ponieważ muszą się w nim zmieścić stoliki i krzesła dla 16-24 osób. Inwestycja w biznes wynosi 120-180 tys. euro, z czego 12 tys. euro to jednorazowa opłata franczyzowa. Miesięczne opłaty wynoszą natomiast od 3 do 5 proc. przychodów ze sprzedaży w zależności od zakresu wsparcia ze strony franczyzodawcy w okresie uruchomienia i prowadzenia biznesu. Centrala firmy wspiera partnerów w zatowarowaniu sklepu, a właśnie logistyka stanowi najtrudniejszą część w prowadzenia sklepu.

– To prawda, logistyka jest najkosztowniejsza, tym bardziej że obejmuje zatowarowanie mniejszej liczby sklepów. Jednak doświadczenie, które zebraliśmy, prowadząc Paprika Gourmet w Barcelonie, pozwala nam sprawnie i systematycznie realizować dostawy. Raz w miesiącu chłodnia dowozi 2-3 tony świeżych produktów, asortyment o dłuższym terminie spożycia dostarczany jest natomiast co kwartał – dodaje Endre Fazekas.

Mniej formalnym wymogiem bez którego się nie obędzie, jeśli chcemy nawiązać współpracę z Paprika Gourmet, jest otwartość na kuchnię i kulturę węgierską. Partner powinien organizować cykliczne degustacje,

(dw)

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Podobno mamy kryzys… MultiBank

Co trzecia placówka MultiBanku należy do franczyzobiorcy. Jak informuje centrala banku, sz…