Branża medyczna to nadal jedna z najlepiej rozwijających się dziedzin na świecie. Wraz ze wzrostem wiedzy medycznej oraz dostępem do lekarzy rośnie zapotrzebowanie na medyczne akcesoria i sprzęty rehabilitacyjne.

Co warto wziąć pod uwagę rozważając otwarcie sklepu medycznego?

KWALIFIKACJI

To rzecz od której należy zacząć, gdyż o ile każdy może otworzyć sklep medyczny, to nie każdy może w nim sprzedawać. Niezbędne do tego są dodatkowe kwalifikacje (regulowane przez ustawę o wyrobach medycznych oraz Zintegrowany System Kwalifikacji), gdyż tylko prawidłowo dobrany sprzęt medyczny jest gwarancją zdrowia klientów.

LOKALIZACJA I KONKURENCJA

Wybór odpowiedniej lokalizacji to gwarancja stałego dochodu – najlepiej wybrać lokalizację w centrum miasta, przy ośrodkach leczniczych, bez konkurencyjnej firmy tuż za rogiem.

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Warto wiedzieć, czy wolimy skupić się na działaniach stacjonarnych, czy też chcemy podbijać internet, a jeśli to drugie to czy zrobimy to sami, czy wolimy skorzystać z pomocy profesjonalistów.

ASORTYMENT I DOSTAWCY

Wybór dostawcy asortymentu jest niezwykle ważny, gdyż ceny tego samego produktu mogą znacząco różnic się w zależności od firmy zaopatrzeniowej. Możemy dużo zyskać, ale i dużo stracić.

Przy okazji wybierania dostawcy warto rozważyć jaki jest niezbędny asortyment, jaki powinien być dostępny „od ręki”. Do takiego asortymentu należeć mogą np. środki higieniczne (pieluchomajtki, pampersy, podkłady higieniczne), chusty temblaki, termometr, ortezy uniwersalne, kule, chodziki oraz krzesła sanitarne, a także odzież medyczna i wiele innych. To bardzo ważne decyzje i jeśli nie mamy doświadczenia w branży warto zasięgnąć porady.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jak wpływ pandemii COVID-19 zmienił branżę wypożyczania sprzętu budowlanego?

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na wiele sektorów gospodarki, w tym na branżę wypożycz…