W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić, aby firma, która prowadzi działania marketingowe, nie wykorzystywała do tego mediów społecznościowych. Ma to swoje ogromne zalety – przede wszystkim prostota dotarcia do potencjalnego klienta. Na czym więc się skupić?

Zaangażowanie internautów

Portal społeczny to dialog, nie monolog. Zrozumienie tej zasady jest niezwykle istotne. Większość osób i firm prowadzących działalność na Facebooku zmienia swój firmowy fanpage w jeden wielki słup ogłoszeniowy. A czy Wy sami lubicie oglądać reklamy? No i czy można za pomocą samych reklam nawiązać jakiś dialog, a co za tym idzie wykorzystać siłę społecznościową i zarazem wirusowe rozprzestrzenianie się informacji na swoją korzyść? Oczywiście, że nie.

Warto zauważyć dwie liczby po prawej stronie fanpage. Ilość fanów, czyli ilość osób, które kliknęły lubię to strony oraz ilość osób, które o tym mówią. Jeśli masz 1000 fanów a mówią o tym 2 osoby to jest źle. Zero zaangażowania internautów, zero wykorzystania mocy Facebooka w promocji czy kreacji wizerunku. Mały Fanpage z 200 fanami może mieć nawet ponad 200 osób, które o tym mówią. Internauci, nawet ci co nie zostali fanami wchodzą w interakcje, są zaangażowani. A mechanizm Facebooka robi resztę – informacja rozchodzi się wśród znajomych znajomych znajomych i dociera w najdalsze kręgi, także potencjalnych zainteresowanych, a więc przyszłych klientów. Jednak tak jak w działaniach SEO, czyli pozycjonowanie Bydgoszcz, trzeba na Facebooku wyrobić swoją pozycję w ich wyszukiwarce. Jeśli ktoś wpisze np. restauracja Bydgoszcz, to jakoś trzeba przekonać algorytm, aby nasza strona właśnie tam się znalazła.

Zatem mniej ważna jest sama ilość fanów, ważniejsze jest ich zaangażowanie. Bez niego będziesz mówić jak do pustej sali wykładowej, mimo, że na liście obecności wpisało się wiele osób. Część z tych osób siedzi i się przygląda, ale nikt nie dyskutuje. Po „wykładzie” wyjdą i zapomną. Brak zaangażowania w dyskusje to także gorsze zapamiętywanie tego, co powiedziałeś.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jak wpływ pandemii COVID-19 zmienił branżę wypożyczania sprzętu budowlanego?

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na wiele sektorów gospodarki, w tym na branżę wypożycz…